XXIII trobada de gegants i capgrossos a Tàrrega.
16 de maig de 2010...Organitzat per la Fal·lera.
DIUMENGE 16 MAIG 2010
El passat diumenge dia 16 de maig, s'ha celebrat a Tàrrega la XXIII trobada de Gegants i Capgrossos, Fins a 20 colles, participaren en la cercavila organitzada per Ass. Cultural la Fal·lera Gegantera i la regidoria de Cultura del Ajuntament de Tàrrega.
Amb les colles de fora vila: Cerdanyola, La Llacuna, Barbera del Vallès, Sant Vicenç de Castellet, Oliana, Cornudella de Montsant, La Seu d’Urgell, Colla Gegantera de les Borges Blanques, Puigverd d’Agramunt, Cervera i Vic.
I colles del municipi de Tàrrega: els Nans de Tàrrega (Ass. Cultural Guixanet de Tàrrega), els Grallers de la Barra (Ass. Cultural Guixanet de Tàrrega), Gegants del Col·legi Jacint Verdaguer de Tàrrega, Gegantó del Col·legi Angel Guimerà de Tàrrega i els amfitrions Ass. Cultural la Fal·lera Gegantera de Tàrrega, en total unes 300 participants que varen prendre part en la multitudinària passejada.
A les nou hores del matí, s’inicia a la Plaça de les Nacions sense Estat amb la típica plantada de gegants i un bon esmorzar amb coca de recapte i pastisseria dolça.
A les 11.30 hores, la passejada amb el recorregut pel centre de la ciutat.
Un cop finalitzada la cercavila, es donà la benvinguda a les colles participants, obsequiant-los en l'entrega del record de la trobada i es realitzaren els balls de les colles, el Ball dels Gegants de Tàrrega, els i ball conjunt final.
Amb l’assistència dels Gegants: Hereu i Pubilla, Eloi i Alba, Jaume I i Violant d’Hongria, Ramon Berenguer I i Almodis, Escamarlà i Sépia, amb els grallers de la Barra.